November 2016

You are browsing the site archives by month.

Cinepivates – Πρόγραμμα προβολών Δεκεμβρίου 2016

unnamed
Ακολουθεί το πρόγραμμα προβολών του Δεκεμβρίου καθώς και η αφίσα:
 
2/12 – Ερωτική αναπαράσταση (2003-Δανία-Ρομαντική/Δραματική)
 
Ένα βράδυ στην Κοπεγχάγη ο νεαρός φωτογράφος Άλεξ εγκαταλείπει στο μετρό τη σύντροφό του Σιμόν και ακολουθεί μια άγνωστη γυναίκα, την Άμι, την οποία ερωτεύεται κεραυνοβόλα. Η τελευταία συνοδεύει στην πόλη τον επιτυχημένο συγγραφέα σύζυγό της. Τι είναι αλήθεια και τι ψέμα από όσα ακολουθούν; “Χρυσή κάμερα” στο Φεστιβάλ Καννών 2003.
9/12 – Σαν Φρανσίσκο Ώρα Μηδέν (1971-ΗΠΑ-Περιπέτεια)
Ο Κοβάλσκι εργάζεται ως διανομέας αμαξιών. Νέα του αποστολή είναι να μεταφέρει μια Ντοτζ από το Κολοράντο στο Σαν Φρανσίσκο. Βάζει, όμως, στοίχημα πως θα μπορέσει να διανύσει τη διαδρομή μέσα σε 15 ώρες. Αυτό θα τον οδηγήσει σε άμεση κόντρα με την αστυνομία, η οποία τώρα τον έχει πάρει στο κατόπι. Κι αυτή είναι μονάχα η αρχή ενός παράδοξου ταξιδιού.
16/12 – Καλωσήρθατε στην Ντογκμανκόλ (2005-Ν.Κορέα-Πολεμική/Κωμωδία)
Στη διάρκεια του πολέμου της Κορέας το 1950 στρατιώτες τόσο από το Βορρά, όσο κι απ το Νότο βρίσκονται μαζί με έναν Αμερικάνο πιλότο σε ένα απομονωμένο χωριό που οι κάτοικοί του αγνοούν τον έξω κόσμο αλλά και τον πόλεμο.
23/12 – Η Υπόσχεση (1962-Αργεντινή-Δραματική)
Ο Ζε έχει μονάχα μία ιδιοκτησία κι αυτή είναι ο γάιδαρος του ο Νίκολας.Κατά τη διάρκεια μιας θεομηνίας, ο Νίκολας τραυματίζεται σοβαρά κι ο Ζε στην απελπισία του κάνει τάμα για να γίνει καλά: να κουβαλήσει έναν σταυρό όμοιο σε μέγεθος του Χριστού μέχρι την εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας, όπου βρίσκεται στην πόλη της Μπάχια. Ο Νίκολας γίνεται τελείως καλά κι ο Ζε ξεκινάει να κατασκευάζει τον σταυρό του δικού του μαρτυρίου.
30/12 – Χαρτοπαίκτης με ταλέντο (1972-Ιταλία-Κοινωνική/Κομεντί)
Μια γηραιά αμερικανή εκατομμυριούχος ταξιδεύει κάθε χρόνο στην Ιταλία με τον σοφέρ της, Τζορτζ, μόνο και μόνο για να παίξει σκόρπα, ένα τοπικό χαρτοπαικτικό παιχνίδι, με τον πάμπτωχο Πεπίτο και τη σύζυγο του, Αντονία. Το σενάριο κάθε χρόνο παραμένει το ίδιο: αυτή δίνει στον Πεπίτο τα αναγκαία χρήματα για να παίξει, κερδίζει πάντα το παιχνίδι και συνθλίβει τα όνειρα του ζευγαριού να πιάσουν μία φορά κι αυτοί την καλή. Μέχρι που η κόρη του ζευγαριού, η Κλεοπάτρα, βάζει μπρος σχέδιο εκδίκησης.

Β’ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ – ΔΕΚΑΕΞΙ ΧΡΟΝΙΑ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 1999-2015

378959_334613019885399_1722833648_n

 

 

 

 

 

 

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
«Β’ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ – ΔΕΚΑΕΞΙ ΧΡΟΝΙΑ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 1999-2015»

Η Ανώτατη τη Σχολή Καλών Τεχνών και ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων παρουσιάζουν τη μεγάλη Έκθεση Σύγχρονης Χαρακτικής των αποφοίτων του Β’ Εργαστηρίου Χαρακτικής του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Α.Σ.Κ.Τ. με αφορμή την συμπλήρωση δεκαέξι χρόνων διδασκαλίας και έρευνας, μέσα στο πνεύμα της ιδιαίτερης σχέσης δασκάλων και φοιτητών.

Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα»
Εγκαίνια: Πέμπτη 24 Νοεμβρίου στις 19.00μμ.
Από 24 Νοεμβρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2016.
Ηρακλειδών 66 & Θεσσαλονίκης, Θησείο.
Στάση μετρό: Κεραμεικός.

Υard Gal / θέατρο

15107326_10211500444214631_1076343025253828913_n

 

 

 

 

 

 

Δυο ανήλικα κορίτσια με προβληματικό οικογενειακό ιστορικό,μπλέκονται σε καυγάδες . Σε ένα επικίνδυνο παιχνίδι που παίζουν, μία φίλη τους βρίσκει τραγικό θάνατο και από τότε όλα αλλάζουν. Αυτά τα δύο αλητάκια αναγκάζονται να πάρουν θέση και έρχονται να κλονίσουν το σύστημα αξιών μας. Μας δείχνουν ότι το αν θα φτάσει κανείς τελικά σε μια πράξη ηθικής ή αυταπάρνησης ή ίσως και ηρωισμού δεν καθορίζεται από την καταγωγή του, την οικονομική του κατάσταση, την κοινωνική του θέση, ή ακόμα από την ηθική που έχει επιλέξει να προβάλλει , αλλά από το αν η ψυχή του είναι ακόμα ζωντανή…! Το έργο γράφτηκε από την 26χρονη τότε Rebecca Prichard. Πρωτοπαίχτηκε το 1998 στο Royal Court Theatre με την παραγωγή του θιάσου Clean Break. Κέρδισε το βραβείο Critics’ Circle ως το πιο υποσχόμενο θεατρικό έργο. Είναι η πρώτη φορά που το έργο παίζεται στην Ελλάδα.

VAULT Theatre Plus

Μελενίκου 26, Βοτανικός / Melenikou 26, Votanikos, 10447 Αθήνα

Ανακοίνωση / 17 Νοεμβρίου

%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%85%cf%84%ce%b5%cf%87%ce%bd%ce%b5%ce%b9%ce%bf

 

 

 

 

 

 

Την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου το εργαστήρι τέχνης ζωγραφίζω θα παραμείνει κλειστό

ΚΡΙΣΙΜΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ: ΑΘΗΝΑ – ΑΜΒΕΡΣΑ

emst

  

 

 

 

 

Η πρώτη έκθεση που εγκαινίασε τον χώρο των Περιοδικών εκθέσεων του ΕΜΣΤ ταυτόχρονα με το Πρόγραμμα Το ΕΜΣΤ στον Κόσμο, είναι μια συμπαραγωγή του ΕΜΣΤ και του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Αμβέρσας (M HKA).  Η έκθεση, υπό τον τίτλο Κρίσιμοι Διάλογοι: Αθήνα- Αμβέρσα εγκαινιάστηκε στις 31 Οκτωβρίου 2016 και θα διαρκέσει εως τις 29 Ιανουαρίου 2017, επανεκκινώντας ουσιαστικά την περιοδική εκθεσιακή δραστηριότητα του Μουσείου, που είχε διακοπεί το 2015 λόγω της μεταστέγασής του στην έδρα του και των ενεργειών για την παραλαβή και λειτουργία του. Η έκθεση φιλοδοξεί να είναι ένας θεωρητικός και οπτικός διάλογος, βασισμένος σε έργα από τις συλλογές των δύο Μουσείων, που θα περιλαμβάνει πάνω από 70 έργα και θα διαρθρώνεται σε 22 θεματικές. Τον Απρίλιο του 2017, θα ταξιδέψει σε περιορισμένη εκδοχή στο Βέλγιο.

Διάρκεια έκθεσης: 31 Οκτωβρίου 2016 έως 29 Ιανουαρίου 2017

–> Στα πλαίσια της έκθεσης Κρίσιμοι Διάλογοι: Αθήνα- Αμβέρσα, πραγματοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα, ειδικά σχεδιασμένα για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης καθώς και ειδικές ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα σχεδιασμένα για τις διαφορετικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα ειδικών ομάδων κοινού, όπως ΑμεΑ, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, κ.ά.

http://www.emst.gr

 

Έργα της Σχολής του Μονάχου από τις συλλογές της Πινακοθήκης Γρηγοριάδη

126_1

 

 

 

 

ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Για την έκθεση

   Έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε τη Σχολή του Μονάχου ένα συντηρητικό εικαστικό ρεύμα του τέλους του 19ου αιώνα. Εν πολλοίς έτσι είναι. Συνήθως το αντιπαραθέτουμε στη μεγάλη επανάσταση του μοντέρνου κινήματος που σε γενικές γραμμές το διαδέχθηκε. Όμως μέσα σε αυτήν τη συνήθεια ξεχνάμε το γεγονός ότι ένα εικαστικό ρεύμα εμφανίζεται ως απάντηση σε κάποιο προηγούμενο, με στόχο να το ανανεώσει ή τουλάχιστον να αποτελέσει κριτική σε αυτό. Έτσι έγινε και στο Μόναχο στα μέσα του 19ου αιώνα. Γιατί η Σχολή του Μονάχου ανανεώνει την ιστορική ζωγραφική του 18ου αιώνα προσδίδοντας στην ιστορική ακρίβεια του γεγονότος το θεατρικό πάθος και την τραγική χρωματικότητα. Ο Karl Theodor von Piloty που από το 1874 μέχρι το 1886, υπήρξε διευθυντής στην Ακαδημία του Μονάχου, ο μαθητής του Wilhelm Diez, καθηγητής από το 1872, ο Ludwig Löfftz, μαθητής του Diez, αποτέλεσαν τις κυρίαρχες μορφές της Ακαδημίας.

Η παρουσία των Ελλήνων καλλιτεχνών στο Μόναχο υπήρξε εμφατική. Ο Θεόδωρος  Βρυζάκης υπήρξε ένας από τους πρώτους Έλληνες ζωγράφους που φοίτησαν. Ακολούθησαν οι Βολονάκης, ο Νικηφόρος Λύτρας, ο Γύζης, ο Ιακωβίδης, ο Συμεών Σαββίδης, ο Λεμπέσης και ο Βώκος (έργα των οποίων παρουσιάζονται στην παρούσα έκθεση). Από αυτούς ο Βολονάκης στράφηκε στη θαλασσογραφία, ενώ η έμφαση του Γύζη, του Λύτρα και του Ιακωβίδη δόθηκε στην ηθογραφική συνθήκη της ζωγραφικής. Στο ίδιο μήκος κινείται και ο Λεμπέσης μέσα από την τρυφερή απεικόνιση των ηθών και του καθημερινού τρόπου ζωής, ενώ ο Νικόλαος Βώκος αποτυπώνει τα παιδικά του υδραίικα βιώματα μέσα από τις νεκρές φύσεις με ψάρια.

Η επίδραση του Piloty πάνω στους Έλληνες ζωγράφους είναι εμφανής. Η θεματογραφική επιλογή ακολουθεί τους πάγιους κανόνες του μεγάλου δασκάλου. Ιστορικά γεγονότα μεγάλης τραγικότητας που αποδίδονται με μια ανάλογη θεατρικότητα και την αντίστοιχη χρήση του φωτός είναι ο τρόπος που σε μεγάλο βαθμό θα χρησιμοποιηθεί. Ο πρώιμος Νικηφόρος Λύτρας και ο Νικόλαος Γύζης την ίδια περίοδο θα ζωγραφίσουν με έναν ταυτόσημο τρόπο με αυτόν του δασκάλου Piloty. Έχει ενδιαφέρον να παρατηρηθεί ότι και οι δύο αυτοί ζωγράφοι, στην ύστερή τους περίοδο, στρέφονται στον συμβολισμό κάνοντας ένα διακριτικό κλίναμεν από την Ακαδημία.

Ο Γιώργος Ιακωβίδης πλαισιώνει την ηθογραφική ζωγραφική του με παιδικές σκηνές, ένα στοιχείο που προυπήρχε στην παράδοση της Ακαδημίας, κυρίως όμως αποτέλεσε έναν τρόπο αφομοίωσης στην καθημερινή ζωή της Βαυαρίας. Αλλά στις προσωπογραφίες του είναι που θα παρουσιαστεί η μεγάλη παράδοση του Μονάχου. Η πιστή ρεαλιστική απεικόνιση των λεπτομερειών, η υψηλή τεχνική και κυρίως η θεατρική, ακόμα και στις προσωπογραφίες, χρήση του φωτός που εισάγεται σε μικρά σημεία της επιφάνειας δείχνουν τη μεγάλη παράδοση που ακολουθεί ο καλλιτέχνης.

Ο Συμεών Σαββίδης σπουδάζει  στην Ακαδημία με δασκάλους τον Γύζη, τον Löfftz και τον Diez. Εργάζεται στην Ακαδημία για πολλά χρόνια, κάνοντας όμως  αρκετά ταξίδια στην Μικρά Ασία ώστε να συγκεντρώσει υλικό για τα έργα του. Μόναχο και ανατολή συνδυάζονται αρμονικά στη ζωγραφική του. Ηθογραφικά, οριενταλιστικά στοιχεία παρουσιάζονται μέσα από την υψηλή γνώση του σχεδίου και του χρώματος.

 

Η παρουσίαση έργων από τη Σχολή του Μονάχου στην Πινακοθήκη Γρηγοριάδη επιδιώκει να αναδείξει εκλεκτικές συνάφειες και σχέσεις μεταξύ των καλλιτεχνών, αλλά κυρίως μέσα από αυτήν την παρουσίαση να αναδυθεί, έστω συνοπτικά, το κλίμα μιας σημαντικής στιγμής της ευρωπαϊκής ζωγραφικής.

Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα των Αλταμούρα, Βικάτου, Βολονάκη, Βώκου, Γύζη, Ιακωβίδη, Νικου Λύτρα, Πανταζή, Ράλλη, Σαββίδη.

 Εγκαίνια: Τετάρτη, 9 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 20.00

Διάρκεια: Έως και Κυριακή, 8 Ιανουαρίου 2017.

Πινακοθήκη Γρηγοριάδη, Μαρίνου Αντύπα 18, Νέο Ηράκλειο.  Τηλέφωνο γραμματείας :210 – 2719744.

Στάση ΗΣΑΠ: Ν. Ηράκλειο.
www.pinakothiki.eu

Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή  10.00- 15.00 και 18.00- 21.00.

        Σαββατοκύριακο: 11.00-14.00.

         Δευτέρα και Πέμπτη κλειστά.

       Είσοδος, όπως πάντα ελεύθερη.

Λίστα επιτυχόντων του εργαστηρίου 2016

epityxies-2016_page_1epityxies-2016_page_2

Γιάννης Μόραλης – Χρήστος Καπράλος: Μια φιλία ζωής και τέχνης

imagegen-ashx

 

 

 

Συναντήθηκαν και συνδέθηκαν με φιλία στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Ξαναβρίσκονται στο Παρίσι, όπου παρακολουθούν όλα τα μοντέρνα κινήματα, αλλά παραμένουν πιστοί στις κλασικές αξίες. Το 1939 επιστρέφουν στην Ελλάδα, όπου συνεχίζουν το διάλογό τους με τον κλασικισμό σε όλη τη διάρκεια της Κατοχής. Την δεκαετία του 1950 οι δύο καλλιτέχνες αναζητούν και βρίσκουν την προσωπική τους μοντέρνα έκφραση: ο Μόραλης με τα επιτύμβια, ο Καπράλος με τα  γλυπτά, που γεννιούνται από μία νέα τεχνική – φύλλα κεριού δουλεμένα με τη φωτιά. Είναι τα γλυπτά που το 1962 του χαρίζουν διεθνή αναγνώριση στην Μπιενάλε της Βενετίας. Μία επιλογή από δεκαοκτώ χάλκινα έργα του Καπράλου θα εκτεθούν πλάι σε μια μικρή αναδρομική του Μόραλη. Πενήντα αριστουργήματα του Γιάννη Μόραλη, που προέρχονται κυρίως από τη μεγάλη δωρεά του στην Εθνική Πινακοθήκη αλλά και από ιδιωτικές συλλογές, εικονογραφούν την πορεία του ζωγράφου από τα πρώιμα έργα του έως την κλασική αφαίρεση των τελευταίων χρόνων. Οι δυο καλλιτέχνες,  δεν έπαψαν ποτέ να διαλέγονται με σύγχρονο πνεύμα με την ελληνική αρχαιότητα.

 

ΦΑΡΟΣ

Διάρκεια έκθεσης: Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου – Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016

 

Διοργάνωση: Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος / Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου

 

Ιδέα, συντονισμός, επιμέλεια, κείμενα:

Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα, Διευθύντρια ΕΠΜΑΣ, ομότιμη καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης

 

Επιμέλεια εκθέσεων

Γιάννης Μόραλης: Άννυ Μάλαμα, Επιμελήτρια ΕΠΜΑΣ

Χρήστος Καπράλος: Άρτεμις Ζερβού, Επιμελήτρια ΕΠΜΑΣ

 

Σημείωση: Η είσοδος είναι ελεύθερη

http://www.snfcc.org/visitors-center/events/2016/11/yannis-moralis-111/?lang=el

Πόζα/ Μοντέλο στο εργαστήρι τέχνης ζωγραφίζω

ed996cc9da5b62a5da265f371f6088fb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου  καθώς και την Δευτέρα 21  Νοεμβρίου  θα ποζάρει μοντέλο στο εργαστήρι μας για σχέδιο ή χρώμα, από τις 6 έως τις 9 το βράδυ, το κόστος  κάθε συμμετοχής για όλους (παλαιά και νέα μελή ) είναι 15 ευρώ (εξαιρούνται της συμμετοχής όσοι παρακολουθούν το πλήρες πρόγραμμα ). Σας περιμένουμε.

Βυζαντινό Μουσείο: «Ερμιτάζ: Πύλη στην Ιστορία»

b_4859_390x100_musamas_e01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο σας προσκαλεί στο άνοιγμα της έκθεσης «Ερμιτάζ: Πύλη στην Ιστορία», την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 19:00.

Για πρώτη φορά εκτίθενται στους χώρους του Βυζαντινού Μουσείου σημαντικοί αρχαιολογικοί θησαυροί και έργα τέχνης που προέρχονται από τις αυτοκρατορικές συλλογές του Μουσείου Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης. Αντικείμενα υψηλής αισθητικής και καλλιτεχνικής αξίας, τα οποία οι Τσάροι Ρομανόφ, με πρώτο τον Μεγάλο Πέτρο (1672-1725) συνέλεγαν από τα τέλη του 17ου και επί δύο ακόμα αιώνες, με σκοπό να δημιουργήσουν τις πλουσιότατες συλλογές έργων τέχνης, που από το 1805 μέχρι σήμερα αναδεικνύουν το Ερμιτάζ ως ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα Μουσεία του κόσμου.

Στην έκθεση, η οποία σχεδιάστηκε μουσειολογικά από το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, εκτίθενται 80 αρχαιολογικά αντικείμενα και έργα τέχνης, δηλαδή ζωγραφικοί πίνακες, έργα μικροτεχνίας και γλυπτά αντιπροσωπευτικά των σημαντικότερων συλλογών του Μουσείου Ερμιτάζ που χρονολογούνται από τον 5ο αι. π.Χ. μέχρι και τον 20ό αιώνα με χαρακτηριστικά έργα που εμπλούτισαν τις συλλογές του Ερμιτάζ μετά την οκτωβριανή επανάσταση και μέχρι σήμερα.

Η έκθεση Ερμιτάζ: Πύλη στην Ιστορία ολοκληρώνει τον κύκλο των εκθέσεων τις οποίες διοργάνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού με το Bυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο για να τιμήσει το αφιερωματικό έτος «Ελλάς – Ρωσία» 2016.

Διάρκεια έκθεσης: 2 Νοεμβρίου 2016 έως 26 Φεβρουαρίου 2017

πηγή: http://www.byzantinemuseum.gr/?nid=2158